Sök bostad eller innehåll

Tips & nyheter

Fastighetsbyrån har branschens bästa service!

För Fastighetsbyrån är kvalitet, service och nöjda kunder avgörande och något vi hela tiden strävar efter att förbättra. Därför är vi väldigt stolta över att få ta emot pris av Service Score för branschens bästa service.

Service Score mäter servicenivån i olika branscher genom att ställa frågor om olika företag till 3400 konsumenter. I 2017 års mätning får Fastighetsbyrån högsta betyget i mäklarbranschen bland de sex rikstäckande aktörerna som redovisas.

I mätningen, som görs för sjätte året i rad, får konsumenter svara på hur olika företag ger dem service eller bemöter dem som kunder och vilka företag som de anser har gett dem service över eller klart över deras förväntningar. Utifrån detta får Fastighetsbyrån en servicenivå på 60,5 vilket alltså är bäst i branschen.

-Vi måste leverera kvalitet och se till att våra säljare, köpare och spekulanter får en riktigt positiv upplevelse av oss och vår tjänst. Det här är ett väldigt bra och roligt bevis på att vi håller en hög nivå på vår service. Detta gör oss väldigt stolta men givetvis måste vi fortsätta att vässa oss för att bli ännu bättre. Säger Johan Engström, VD på Fastighetsbyrån.

Totalt sett har Service Score tittat på ett tjugotal branscher och mäklarbranschen som helhet ligger ungefär i mitten när det gäller servicenivå. Systembolaget är den organisation som får bäst betyg oavsett bransch med siffran 70,9.

Fastighetsbyrån uppmanar sina kunder att dela med sig av sina erfarenheter på Reco.se Här kan du läsa vad över 45 000 personer tycker.

 

Genom att använda denna webbplats accepterar du vår användning av cookies.